Per Åhlin

Hur ska vi klara oss den dagen då Per Åhlin inte finns längre, då han inte kan förgylla vardagen med sitt unika tecknande? Jag kommer ihåg när jag var fem år och var med mitt dagis på bio och såg Resan Till Melonia. Det är ingen underdrift att jag blev helt såld av den, nästan besatt. Den är så jävla bra. Lite högre klass av det Åhlin gör än det mesta av det skräp som Disney slänger ur sig.

 

Dessutom så blev jag dökär i Miranda som en av huvudkaraktärerna heter i filmen. Jättesöt tjej verkligen. Varm och ömsint. Synd att det var en omöjlig förälskelse.

 

Per Åhlin har dessutom tecknat Hundhotellet, Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton, Dunderklumpen, Lennart Hellsings ABC och skivomslaget till Dundertågets underbara skiva Dom feta åren är förbi.


Kommentarer
Postat av: Wiilow [foto tankar känslor]

Hej, du är vaken!



Hihi, nyfiken =)?



Jo, klackar är livsrarliga.



Tack!



Hoppas det är bra!



KRAMAR

2010-09-17 @ 01:57:58
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback