Östasien

Det finns mycket bra film från länderna i Östasien. Jag tänker först och främst på Japan fått fram mycket bra film. Även Kina och Taiwan kan vara stolta på den fronten. Sydkorea har jag inte riktigt koll på då jag har sett väldigt lite film därifrån. Men jag är skeptiskt utifrån det lilla jag har sett. Det intrycket jag har är att de sneglar allt för mycket på Hollywood och hämtar inspiration därifrån, istället för att skapa något eget.

Idag har jag sett på Kikujiro. En bra film, men lite väl gullig för min smak emellanåt.

 

Exempel på annan bra östasiatisk film:


Kommentarer
Postat av: Wiilow [foto tankar känslor]

Hej!



Ja, tyvärr säger jag med.

Vart tog hösten vägen?



Kram

2010-10-22 @ 02:16:55
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Wiilow [foto tankar känslor]

Som hon ovanför dig? fatta inte riktigt ;O)

2010-10-26 @ 23:21:46
URL: http://wiilow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback